Instagram sayfamıza en çok gelen sorulardan birine toplu bir şekilde burdan cevap vermek istedim
-> ‘Chihuahua’lar çok havlar mı?’
Şimdi bu alttaki fotoğrafa bakıp bi tehdit hissettiniz dimi  🙂
 Kabul ediyorum, küçük ve agresif kompleksli bir köpek cinsi chihuahualar. Boyutlarıyla da ters orantılı bi çene vermiş yaradan 🙂 Bu minik sevimli varlıklar herhangi bir tehdit hissettiklerinde ya da sahibini koruma iç güdüsüyle karşı tarafa çok havlayabiliyorlar. Yine de (Allah’ın gücüne gitmesin (!) ) diğer bir cins olan Terrier lerin ellerine su dökemez chihuahualar. Malumunuz her daim tev tev tev.. Hav diil dikkatinizi çekerim hahah 🙂
İnternette köpek ve çok havlama konusu ile alakalı birçok kaynak bulabilirsiniz tık tık.. , youtube da keza aynı şekilde bilgilendirici hatta veterinerlerin paylaştığı videolar da var.
Burdan izleyebilirsiniz ->Video1  Onlar kadar köpek psikolojisinden anlıyorum diyemem, haşa.. Ama madem benim tecrübelerimi sordunuz sıralıyorum 🙂
Mira diğer chihuahuaların aksine genelde sakin bir köpektir.. Belki nası eğitirseniz öyle gider, bilemem.
Biz de küçük bir apartman dairesinde yaşıyoruz, komşularımız var.. Bugüne kadar şükürler olsun kimseden de şikayet almadık.. Bu durumda çok da havlamıyolar diye bir genelleme çıkarabilirim. Zaten takdir edersiniz ki gün içinde çoğu kişi çalışıyor oluyor, akşam da evde ben varım.. Durdurulamayan bir havlama döngüsüne hiç girmedi Mira..
Ben evdeyken, eğer koridorda bir ses duyduysa (bu genelde karşı komşum eve geldiği zaman oluyor, kendisi bizimle tanışmadan Mira’nın havlaması ile merhabalaşmıştır :)) o zaman havlıyor.. Bence ‘hoşgeldiniz’ diyor 😛 kibar kızım benim, melek melek haha 🙂 Duyuyorum komşumuz kapısını kapattığında Mira’da ses kesiliyor.. Ama köpeğiniz havlamasını kesmeden siz onu durdurmak isteseniz bunun için de çeşitli yöntemler mevcut.. Video2
Gelelim ben evden çıktığımda neler oluyor.. Vallahi ben de bilmiyorum. Eve gizli kameralar yerleştirmedim.. Ben sabah ‘annecim ben işe gidiyorum, akşama görüşürüz’ diyip çıkıyorum..  (Bu bazı köpek bilimcilerine göre yanlışmış köpeğinizi ümitlendirmiş oluyormuşsunuz, çünkü köpekler sadece tatlı ses tonunu anlarlarmış ve onu dışarı çıkarıcağınızı sanıp ümitlenirlermiş.. Koca bi yalan  bence.. Çünkü Mira artık o kadar alıştı ki hiiçççç tenezzül edip yatağından kalkmıyor bile.. Onun cümlesi ‘hadi gidiyoruz’ dur.. Hani anlamıyolardı.. Chihuahua’lar köpek deil insan 😛 ay konuyu fazla dağıttım….) Üstüne kapıyı kilitleyip tabii ki, çünkü yaramaz kızımız dış kapıyı açma kuvvetine sahip.. Geçen kapı önünden çöplerimizi alan görevli teyzemizle karşılaştık bahçede.. Onu görünce Mira havladı.. ‘Ay 5. katta bana havlayan köpek bumuymuş, ben de büyük bişi sanmıştım’ dedi. Sesinin kendinden büyük olduğunu söölemiştim. Demek ki kapının önüne biri gelince havlıyo.. E olsun o kadar da be köpek bu havlicak tabii! Evi koruyolar 🙂 Bunun hırsızı var, uğursuzu var 😛 Akşam olup ben eve geldiğimde kapının önünde duruyorum bekliyorum acaba havlicak mı diye çıt yok. Ya benim geldiğimi anlıyor ya da ööle herkese havlamıyor aslında 🙂
Şu surata bakın hiç havlar mı 😛
Şaka bi yana o havlamalar hayatımızdan hiç eksik olmasın..
Sevgiyle kalın, Burcu Özcan
PS: Kıyafetimiz için lil.co ya çok teşekkür ederiz..
    • sanırım kendisi gibi küçük oldupğğunu anlayıp kıskanıyor ve havlamaya başlıyolar 🙂 Mira’yı bi bayramda çocuklar çok sıkıştırmıştı ilk başta sakindi ama kontrolsüz olduğu için çocuklar anlayamıyorlar o davranışları sanırım tedirgin oluyolar 🙂

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>